Aamupalan jälkeen jatkoimme matkaa ajellen kohti Joensuuta. Joensuussa kävimme Botanian puutarhassa. Botania on kasvitieteellinen puutarha ja trooppinen perhospuutarha. Siellä on edustettuna neljä eri suurilmastoa: tropiikki, subtropiikin kesä- ja talvisadealueet ja aavikko. Botaniassa oli aika paljon tarjottavaa ja tutustuimme papukaihin, perhoisisiin ja hyönteisisiin. Emme ole koskaan nähneet niin paljon perhoisien erilaisia lajita, eli tämä vierailu oli todella kiinnostavaa. Myös puutarhasta löysimme paljon hyöty- ja koristekasveja, kiinanruusuja, roskalehtistä kaakaota, kahvipensasta ja banaania.

Puutarhan jälkeen päätimme lähteä syömään Teatteriravintolaan. Ravintolassa nautimme käsityönä valmistetusta ruoasta ja ravintolan kotimaisesta ilmapiiristä.

Ruoan jälkeen kävimme myös Pohjois-Karjalan museossa, joka sijaitsee aivan Joensuun keskustassa, kulttuuri- ja matkailukeskuksessa Carelicumissa. Museon näyttelyt kertovat Pohjois-Karjalan ja osittain myös Laatokan Karjalan alueiden historiasta. Carelicumin ensimmäisessä kerroksessa on näyttelyiden tila, jossa järjestetään teemanäyttelyä. Me pääsimme Suomen suksi näyttelyyn. Näyttely kertoo suomalaisesta suksimuotoilusta, eli suksemme tarinan kotona tehdystä metsäsuksista teollisesti valmistettuihin kilpasuksiin. Näyttelyssä esitellään myös nykypäivän pohjoiskarjalaista hiihtoon liittyvää osaamista.  Kiteen suksitehtaalla toimiva KSF Sport Oy joka valmistaa Yoko suksia ja hiihtokenkiä sekä kaikkien perinteisen Järvisen suksien ystävien iloksi uusvanhoja Järvisiä. Oli todella mielenkiintoinen vierailukäynti.

Sen jälkeen menimme ostamaan sekä itsellemme, että sukulaisille pieniä matkamuistoja.

Illalla väsyneenä mutta hyvällä tuulella lähdimme paluumatkalle kohtia Mikkeliä.